JClic

Què és el Jclic?
http://clic.xtec.cat/ca/jclic/howto.htm

El Jclic que he creat:
Com l'he creat? Passos que he seguit:

1) M'he instal.lat el Jclic. He fet una carpeta local amb imatges per posar en el Jclic. Aquestes imatges han estat tractades amb el Gimp per tal d'adaptar la seva grandària a la grandària de la pantalla (la imatge més gran que tinc medeix 800x600 píxels).

2) He obert la funció Jclic author, que serveix per crear les activitats de Jclic. He anat a fitxer i he obert un nou projecte que l'he guardat a la mateixa carpeta on tinc les imatges. Li he posat nom. He anat a insereix nou objecte multimèdia i he insertat totes les imatges que tenia preparades.

3) He anat a activitats i he clicat a sobre del logotip de l'extrem esquerra del menú superior, per a crear una nova activitat, l'he triat i l'he anomenat. Després he clicat a sobre de l'activitat i he dissenyat el fons de pantalla per l'activitat (a finestra), he escrit els missatges inicials, l'enunciat de l'exercici, el missatge final o el d'error (a missatges). He anat on diu plafó i he insertat les imatges o el text de cada casella, el nombre de fileres i de columnes dels plafons, el seu tamany, la seva distribució, etc.

Per provar l'activitat hi ha una icona de play.

4) Així, anem fent activitats successivament.

5) Un cop hem acabat, desem els canvis. Ja tenim un arxiu jclic.zip.

6) Ara anem a eines, on diu crea una pàgina web, i li posem el nom de l'arxiu (enlloc de index.htm, li he posat fruites.htm) i acceptem i la guardem a la mateixa carpeta. Ara ja tenim un arxiu htm.

7) Ara per a que tothom pugui accedir i veure aquest arxiu Jclic, he de gravar el projecte Jclic a una ubicació web on hi ha la carpeta arxiusclick209, del domini http://grups.blanquerna.url.edu, allà tinc una carpeta personal (carolrs), i un cop estic dins la meva carpeta, pujo l'arxiu jclic.zip i l'htm. Ara ja tinc el meu arxiu clic a la xarxa.

L'enllaç del qual és:

http://grups.blanquerna.url.edu/arxiusclick209/carolrs/fruites.htm

0 comentarios:

Publicar un comentario